În Moldova locul-i sfânt, leagăn de credinţă
Din străbuni am ctitorit pentru biruinţă.
La Suceava, între munţi Dumnezeu e-n toate
Zimbrul ţine la un loc oameni şi cetate.

Multe neamuri am ţinut ţara ca o floare
Şi pământul ce-l avem, fără supărare,
Locul pe care trăim Bucovina-i spune
Domnul Ştefan l-a sfinţit, loc de rugaciune!

Noi, la Putna ne-nchinăm si la Suceviţa,
Voroneţu-i poartă-n cer, vatră Moldoviţa,
Oamenii care-i avem toţi îs pentru ţară,
Nu ne face nimenea neamul de ocară!

N-am cerut la nimenea, că avem de toate,
Să ne deie Dumnezeu, numai sănătate!
Fete si feciori cuminţi sa ne poarte neamul
Cu iubire de părinţi, ca bucovineanul!
Imnul Moldovei – Ilie Micolov

Povestea Andreiei și a lui Ionuț a început demult, când amândoi erau în liceu. A venit în momentul potrivit, datorită unor prieteni cărora li s-a părut ca ne-ar sta bine împreună. Sunt peste 12  ani de atunci și încă ne descoperim zi de zi, creștem și evoluăm împreună, învățăm și ne bucurăm de fiecare clipă, ne supărăm și ne împăcăm.

Cererea în căsătorie a avut loc într-un cadru romantic, în timpul unei călătorii la Paris. Am primit cadou un city break la Paris. Pe langă faptul că a fost cel mai frumos cadou, am știut că urmează mai mult decât atât. Și de altfel acesta era visul meu: să fiu cerută la Paris. S-a întâmplat chiar de Sfântul Andrei, după o zi de colindat Muzeul Luvru și străzile Parisului, am urcat în Turnul Eiffel, chiar în vârf și acolo s-a întamplat. A fost emoționant și amuzant pentru că amândoi am reacționat extrem de natural. Și acum când ne amintim, zâmbim pentru că fost a haios.

Amândoi sunt îndrăgostiți de Bucovina, cu oamenii și cu tradițiile ei, chiar dacă locuiesc în București. Acesta a fost motivul pentru care s-au hotărât să facă nuntă tradițională la Muzeul Satului Bucovinean, un cadru perfect cu casele sale tradiționale din lemn. Nu ne-am grăbit cu organizarea nunții și a fost o decizie înțeleptă pentru că altfel am fi facut o nuntă clasică, lipsită de personalitate. Ideea de nuntă tradițională ne-a venit în momentul în care am luat parte la nunta unei prietene foarte apropiate, organizată astfel și bineînțeles pentru că iubim foarte mult Bucovina, tot ce înseamnă oameni, tradiții, port, locuri. În 2016 am început să ne interesăm de restaurante, voiam ceva diferit, nunta în aer liber, ușor imposibil în Bucovina dar printr-un prieten am găsit Hanul Ariniș. Am schimbat vreo trei formații pană să ajungem la ce ne-am dorit. Ca nași, ne-am ales prietenii noștri cei mai apropiați.

Ținutele tradiționale ale mirilor au avut valoare sentimentală. Ia mirelui a fost realizată de către mama miresei, iar cea a miresei a aparținut bunicii acesteia și este veche de peste 100 de ani. Cred că bunica mea s-a căsătorit și ea în această ie pentru că am o fotografie cu ea.

Nunta a fost una restrânsă, între prieteni, toți fiind îmbrăcați în ie. Toți nuntașii au purtat ie, nu au existat excepții, au fost extrem de deschiși.

Atmosfera a fost degajată și relaxantă, fără convenții și reguli. Ne doream ca alaiul de nuntași îmbracați în ii să vină dupa mireasă, hora miresei să fie dansată în fața unei case tradiționale, iar apoi alaiul să se îndrepte către Biserică pe cărările muzeului, cu muzică bucovineană pe fundal. Și a ieșit exact cum am visat.

Cununia religioasă a avut loc la Biserica Înălțarea Domnului, din incinta Muzeului Satului Bucovinean.

Seara, petrecerea a continuat la Hanul Ariniș din Gura Humorului. Fiecare detaliu a fost atent plănuit de către miri, nimic nu a fost lăsat la voia întâmplării. Totul a decurs natural, fără nicio dificultate. Ne-am ocupat integral de organizare: noi am făcut invitațiile, am ales fiecare detaliu din decorațiuni, fiecare piesă  etc. Nu au existat cuvintele  “stres” sau situații neprevăzute, a fost cel mai tare eveniment și este posibil, cu atitudinea potrivită!

Vă urăm Casă de Piatră!

Furnizori/Colaboratori în realizarea acestui eveniment:

Locația nunții: Muzeul Satului Bucovinean
Locație petrecere: Hanul Ariniș
Fotograf: Vlad Ilaș
Videograf: Onea Image
Ia miresei: a aparținut bunucii acesteia și are o vechime de peste 100 de ani
Ia mirelui: cusută de către mama miresei